FANDOM

Daniel- Jest on głównym protagonistą w grze Amnesia:Mroczny Obłęd. Cierpi on na amnezję- nie wie, kim jest, ani w jaki sposób dostał się do zamku. Podczas rozgrywki znajduje on swoje notatki, dowiadując się co się wydarzyło. Miejsce jego narodzin ani wiek nie są znane. Głos Daniela podkłada Richard Topping.

Życiorys

Niewiele wiadomo o jego przyszłości. Z intra na początku gry dowiadujemy się, że Daniel mieszka w Londynie w dzielnicy Mayfair. Miał on siostrę Hazel, która  zmarła na śmiertelną chorobę. Fragmentem informacji na temat przeszłości Daniela może być to, co pisze na ekranie logowania na początku gry. Pisze tam, że ojciec kopał Daniela w brzuch, gdy jeszcze był małym chłopcem, a Hazel widziała to siedząc w kącie. Wiadomo więc, że ojciec Daniela jak i jego klasowi koledzy gnębili go.

W młodości Daniel cierpiał na nyktofobię czyli silny lęk przed ciemnością. Nie bał się braku światła lecz tego iż wpadnie w ciemność i nie będzie mógł się z niej wydostać.

W późniejszym życiu podjął się pracy archeologa w brytyjskim muzeum w Londynie. Bezpośrednio przed przybyciem do zamku Brennenburg dołączył do ekspedycji archeologicznej w Algierii. Odkryli tajemniczy grobowiec lecz po wejściu do niego Daniel został rozdzielony. Wpadł w pułapkę i zatopił się w niemal całkowitej ciemności. Tam właśnie znalazł tajemniczą Kulę.

Gdy po godzinie od znalezienia kuli został odnaleziony i uratowany, przywódca ekspedycji, Herbert, zmusił go by wrócił do Anglii. Tłumaczył, że to dla dobra zdrowia Daniela. Oczywistym było, że chłopak miast wypoczywać zajął się badaniem znalezionej przez siebie kuli. Odkrył, że wbrew prawom fizyki, zmienia swój kształt, kolor i teksturę. Przerażony własnym odkryciem udał się do geologa Sir Williama Smitha by podzielić się informacjami i zasięgnąć rady.

Kilka dni później okazało się, że ekspedycja, w której brał udział skończyła się katastrofą. Nie było śladu po Herbercie i jego ludziach z wyjątkiem osoby, która wzniosła alarm. Mężczyzna ten był ciężko ranny i ze zgrozą opowiadał o czymś okropnym co zaatakowało obóz. Dwie noce później, po ciężkim śnie, Daniel udaje się na Uniwersytet Profesora Herberta by zgromadzić więcej informacji o Kuli. Profesor Taylor powiedział mu, że kula musiała być inspiracją dla wielu rzymskich symboli. Na początku Kule dzierżone były przez kapłanów.

Po odejściu, Daniel dowiedział się, że William Smith został znaleziony martwy. Ponieważ Daniel czuje się coraz zaintrygowany Kulą, kradnie książkę adresową Herberta i pisze listy do każdego, kto był tam wpisany. Jedyną odpowiedzią jaką dostaje jest zaproszenie przez tajemniczego Aleksandra z Brennenburgu. Zapraszał go do swojego zamku w Prusach by zapewnić mu ochronę. Przez ten list chłopak tylko jeszcze bardziej się zestresował i aż musiał odwiedzić lekarza, Doktora Tate'a, ponieważ nie mógł spać z powodu okropnych koszmarów.

Trzy dni później dowiaduje się, że Profesor Taylor i Doktor Tate podzielili okrutny los Smitha. Stało się jasne, że jakaś złowroga siła podąża za Danielem od czasu ekspedycji i jest przyczyną bezsennych nocy. Zaniepokojony o własne życie i życie tych, których spotkał - i może spotkać - Daniel postanawia zaakceptować podejrzaną ofertę barona Aleksandra. Wyjeżdża więc do Prus i przybywa do zamku.

Po dotarciu na miejsce zostaje ciepło przywitany przez Aleksandra i jego służbę, dostaje własny pokój oraz informacje. Naiwny młodzieniec ślepo wierzy w każde słowo barona i nawet nie wyraża wątpliwości. Gdy oboje zaczynają rozmawiać o Kuli, którą Daniel miał w swej posiadłości, chłopak mówi, że chce się jej pozbyć, ale prosi Aleksandra by powiedział mu czy nieznana siła (teraz znana jako Cień) mimo wszystko go nie skrzywdzi. Zainteresowany wiedzą Aleksandra zaczął dzielić się z nim coraz większą ilością informacji, podczas, gdy baron miał własne cele w ochronie Daniela. W międzyczasie Daniel oglądał zamek i poznawał kolejne komnaty i jego części aż Aleksander zaprowadził go do Sanktuarium (Inner Sanctum). Baron powiedział Danielowi, że więźniowie w lochach muszą zostać wykorzystani do pewnego rytuału pozyskującego Vitae.

Właśnie w Sanktuarium Aleksander przedstawia Danielowi moc Kuli. Chłopak nie miał pojęcia, że Aleksander zmusił relikt by oddał mu swą moc, a nie przygotował "rytuał odpędzenia". Jednakże, Cień pojawił się w Sanktuarium i prawie zabił ich oboje, lecz Aleksander szybko nakrył Kulę tkaniną i starożytna siła zniknęła. Wtedy baron stwierdził, że Cień może przybyć do zamku szybciej niż się spodziewał i boi się o życie Daniela. Słysząc to chłopak pozwolił mu robić wszystko co koniecznie byleby pozbyć się zagrożenia.

Aleksander zaczął szkolić Daniela w rozmaitych sposobach pozyskiwania Vitae od więźniów, zapewniając, że ten proces utrzyma Cień z dala od chłopaka. Zdesperowany i powoli tracący rozum Daniel, wziął udział w makabrycznym rytuale polegającym na torturowaniu i mordowaniu (wiele z nich poprzez wyjątkowo okrutne metody jak Żelazna Dziewica i Byk z Brązu). Po każdej kolejnej serii tortur, karmili więźniów specjalnym Eliksirem Zapomnienia żeby zapomnieli, że byli torturowani, dzięki czemu można ich było torturować więcej razy niż bez eliksiru. Tym sposobem ekstrakcja Vitae od każdego z osobna była zmaksymalizowana. Jednakże, gdy w zamku zaczęło brakować więźniów, Aleksander i jego słudzy zaczęli porywać mieszkańców pobliskiej wioski by pozyskać więcej Vitae i wypędzić Cień. Wkrótce okazało się, że rytuały krwi nie zadowalały Strażnika Kuli. Daniel robił się coraz bardziej zdesperowany.

Daniel uzasadniał swoje działania zbawianiem świata przed złem, dzięki czemu robił się coraz bardziej nieczuły na zabijanie tych wszystkich "przestępców". Jednakże w chwili, gdy baron i jego ludzie porwali i uwięzili rodzinę mieszkającą na farmie mlecznej, Daniel wyrzekł się rytuałów. Ojciec został zabity przez Aleksandra, a matka i córka uwięzione w lochach. Matce udało się pozyskać młotek i dłuto, dzięki czemu wykuła dziurę w podłodze. Córka uciekła przez nią, ale niestety spisek został odkryty przez Daniela. Matkę zabił, a córkę wytropił.

W obawie przed tym, że dziewczynka ostrzeże ludzi przed rytuałem odpędzenia, zabił ją bezlitośnie w magazynie. Niemal natychmiast widok jej martwego ciała wstrząsnął nadwyrężoną psychiką chłopaka. Nawet omamiony przez Aleksandra wiedział, że dziewczynka nie zasługiwała na śmierć i błagał o przebaczenie obrzydzony swymi własnymi czynami.

Daniel był na skraju szaleństwa. Zrozumiał co zrobił i co się z nim stało. Zaniepokojony faktem, że ostatnie wydarzenie odcisnęło się na psychice Daniela, Aleksander zamknął się w Sanktuarium gotów do rytuału, który pozwoli mu przejść do innego świata, miejsca, który był jego "prawdziwym domem". Po zrozumieniu, że cały czas był zmuszany do mordowania niewinnych ludzi, a "rytuał odrzucenia" był kłamstwem, porzucony na łaskę Cienia Daniel wpadł w szał.

Ogarnięty gniewem i nienawiścią Daniel, napisał swój ostatni wpis do pamiętnika, w którym życzył sobie by Cień pochłonął go zanim w ogóle przybył do Brennenburgu bo przynajmniej umarłby godnie, a teraz stracił swą niewinność. Obiecał zemścić się na Aleksandrze, ale nadal nie był w stanie poradzić sobie z prawdą. Zdecydował się zapomnieć i wypił Eliksir Zapomnienia. W ten sposób zniszczył swoje wspomnienia i dał sobie drugą szansę. Napisał wiadomość do samego siebie by znalazł Aleksandra i zabił go zanim pochłonie go Cień.

Cytaty

Ciekawostki

  • Daniel cierpi na nyktofobię, czyli lęk przez mrokiem, dlatego traci poczytalność kiedy ukrywa się w ciemnościach.
  • Model Daniela w grze składa się tylko z ręki.
  • Miejsce zamieszkania Daniela, Mayfair w Londynie, zostało wymienione w grze Penumbra: Overture, również opracowanej przez studio Frictional Games.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki